blisko

Spełnij "amerykański sen" z nowatorskim Fordem Edge

  • Dom
  • Technologie
  • Spełnij "amerykański sen" z nowatorskim Fordem Edge
Ford Edge II generacji - nowy samochód Forda

Jeszcze po latach dziewięćdziesiątych wielu spoglądało z zazdrością na Stany Zjednoczone. Dziś Ameryka wydaje się bliżej, niż nam się zdaje. Wielkie koncerny odrobiły pracę domową i zdały sobie sprawę z tego, jak ogromny potencjał drzemie w klientach z Europy. Przekonała się o tym również marka Ford, jaka w porę dostrzegła, jakim sposobem dynamicznie rozwija się w tym miejscu zapotrzebowanie na auta typu SUV. Czas, zatem zdobyć serca Europejczyków amerykańskim sznytem. Oto nowy przestronny Ford Edge.

Edge jest idealnym przykładem "amerykańskiego snu". Duży samochód? Owszem, jednak dopasowany do współczesnych realiów. Edge nie zajmie trzech miejsc parkingowych przed supermarketem, wniesie za to zaoceaniczny klimat na nasze kosztowny. Wyglądem uwodzi jak Humphrey Bogart czy Frank Sinatra. Ma muskularną szczękę, kuszące “spojrzenie” i elegancko przystosowane dodatki. Trudno się nie zauroczyć.

Foto: surowce prasowe Ford Edge II generacji

Ford to fachowy lider sprzedaży

Czemu Ford jak i również dlaczego Edge? Ford dzierży ogromne doświadczenie w budowaniu SUV-ów. Jedna z głównych luksusowych terenówek - model Explorer - ujrzał blask dzienne w roku 1990. W ciągu 26 latek Amerykanie zaprezentowali szereg hitów sprzedaży i ugruntowali własną pozycję na rodzimym sektorze. Ford niewątpliwie jest jednym spośród potentatów. Tylko w lipcu 2016 roku koncern zbył w USA prawie 64 tysiące SUV-ów i crossoverów, co zapewniło mu uczestnictwo w tym segmencie rynku na poziomie 10, 5 procent. W okresie od czasu stycznia do lipca 2016 roku Ford zagarnął aż 12 procent całej zbytu w segmencie i stał się drugim, największym graczem w USA!

Ford jest zdania, że schemat Edge ma szansę przekazać amerykański sukces na grunt Starego Kontynentu. I nietrudno odnieść wrażenie, że z brakiem problemu to osiągnie…

Foto: materiały prasowe Ford Edge II generacji

Uwagę zwracają tu detale, np. rozległych rozmiarów grill. Tak dużego elementu nie spotyka się w europejskich konstrukcjach. To jednak nie odbiera mu elegancji, wręcz przeciwnie. Dynamiczną formę auta uzupełniają z tworzywa felgi. Ich minimalny rozmiar to 19 cali. Zaś będzie jeszcze lepiej! Całokształt za sprawą kryjącej się za rogiem premiery manualnie wykończonej i mocno ekskluzywnej wersji Vignale.

O sile Forda Edge zaświadcza też przestronność kabiny. SUV oferuje pasażerom tylnej kanapy największą w naszej klasie odległość między siedziskiem i dachem oraz szerokość wnętrza na wysokości ramion. A wszystko zostało okute typowo amerykańskimi dodatkami. Fotele są masywne, a podłokietnik w pierwszym rzędzie siedzeń rozmiarem przypomina stolik w europejskim minivanie.

Edge wozi komfortowo i - co najważniejsze - bez ryzyka!

Przestrzeń to jedno, serduszkiem wozu jest zaawansowana technologia. Ford Edge przede wszelkim czuwa nad bezpieczeństwem przejażdżki i posiada dużą liczbę systemów już w standardowym wyposażeniu. Auto, bez jakiejkolwiek bądź dopłaty, ostrzega o opuszczeniu pasa ruchu, rozpoznaje symbole drogowe, wspiera kierowcę w czasie ruszania pod górę i posiada tempomat z inteligentnym limitem prędkości. Co większą ilość, posiada rozwiązanie Pre-Collision Assist, które ma za zajęcie minimalizować skutki ewentualnego wypadku.

Nowy SUV jest wyposażony w innowacyjny system tłumienia hałasu „Active Noise Control”. Jego działanie można porównać do wysokiej klasy słuchawek z redukcją szumów. Trzy ukryte mikrofony wychwytują wrzask w tle, który jest następnie tłumiony przy użyciu odwróconych fal dźwiękowych emitowanych przez głośniki systemu audio. Odrabia to naprawdę dobrze - nawet przy prędkości wyżej 180 km/h w kabinie Forda wciąż jest przyjemnie cicho i można rozmawiać bez podnoszenia głosu.

Foto: materiały prasowe Ford Edge II generacji

Niezwykła moc pod maską

Pod maską Forda Edge bez sensu poszukiwać bulgoczącej, benzynowej V-szóstki. Amerykanie doskonale wiedzą o tym, iż w tym segmencie w Europie królują diesle, dlatego naturalnie na nie postawili. U dołu muskularną maskę europejskiej wersji SUV-a trafiły dwie wersje silnika 2, 0 TDCi. Słabsza ma 180 koni mechanicznych. Mocniejsza 210 koni, dwie turbosprężarki i aż 450 Nm momentu obrotowego.

Topowy Ford wydaje się wyposażany w skrzynię dwusprzęgłową PowerShift. Dzięki niej biegi są zmieniane bez zwłoki, co pozwala na zwiększenie dynamiki jazdy i zredukowanie zużycia paliwa. Oszczędność samochody jest wręcz niewiarygodna. 210-konny Edge, który waży ponad 1900 kilogramów m. in. za pomocą technologii Start/Stop spala w cyklu mieszanym tylko 5, 8 litra paliwa napędowego. To wynik identyczny jak w przypadku wersji 180-konnej.

Oczywiście nie byłoby amerykańskiej tradycji, gdyby nie szablonowy napęd na cztery koła. System montowany w Edge`u jest inteligentny. Siła przekazywana na każde z kół zmienia się w trakcie jazdy, a decyzja o dodaniu lub ograniczeniu dyspozycji zależy w głównej mierze od warunków terenowych.

Edge ma duże możliwości na sukces. W krańcu amerykański sen z młodości nigdy nie był naprawdę blisko. Wystarczy wsiąść jak i również ruszyć w podróż istnienia.

Tagi: Ford Ford Edge SUV Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Wydawane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w odnośnik „Zgłoś Facebookowi” przy wybieranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. W jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę na aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Myśl Banku i kilkunastu zatrudnionych. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

centralny Port Komunikacyjny CPK - koncepcja, projekt, inwestycja

Centralny Port Komunikacyjny CPK - koncepcja, projekt, inwestycja

Rząd na posiedzeniu siedmiu listopada przyjął koncepcję wybudowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, to znaczy nowego lotniska między Warszawą i Łodzią zdolnego obsłużyć nawet 100 mln pasażerów rocznie. Zapoznałem się z treścią liczącego…...

Czytać
ceny miedzi w październiku 2017 r. KGHM zaskoczony

Ceny miedzi w październiku 2017 r. KGHM zaskoczony

Miedź zdrożała od momentu początku 2017 r. już o 29 proc. Sprawa nieco zaskoczyła KGHM. Prezes spółki ocenia, że egzystują przesłanki do dalszych wzrostów. Impuls może przyjść spośród Chin.…...

Czytać