blisko

„Blokowanie reklam to najogromniejszy kryzys w branży od momentu lat”

  • Dom
  • Media
  • „Blokowanie reklam to najogromniejszy kryzys w branży od momentu lat”
Dlaczego ludzie blokują reklamy w internecie

Reklama w sieci w zeszłym roku przegoniła pod względem wydatków autopromocję telewizyjną. Jej rozwój napotyka jednak na problem - część internautów stosuje systemy do blokowania reklam.

Walka z nimi to największe wyzwanie dla branży internetowej.

- Blokowanie reklam to największy dekoniunktura, który napotkała branża cyfrowa od lat - powiedział podczas prezentacji w czasie Forum IAB Randall Rothenberg, prezes IAB w Stanach Zjednoczonych.

Kto zbyt niego odpowiada? Rothenberg zacytował artykuł z „Wall Street Journal”, w z którego wynika, że za kryzys „wszyscy winią wszystkich” - agencje obwiniają klientów, wydawcy agencje itp. Szef IAB US przyznał, że cały ekosystem marketingu i mediów należy winić za wówczas, że spada zadowolenie użytkowników z korzystania z sieci.

Z badania IAB przeprowadzonego w USA wypływa, że 45 proc. ów internautów blokuje reklamy, żeby chronić się przed wirusami, zaś 42 proc. korzysta z adblocków, by poprawić funkcjonowania urządzenia, na którym korzystają z internetu. 40 proc. respondentów odpowiedziało, że nie zaakceptować cierpi reklam oraz, hdy reklamy ich rozpraszają.

Foto: Patryk Pallus / materiały prasowe Powody aplikacji adblocków w USA

W polskim badaniu, które niedawno zrealizował MEC, 74 proc. internautów odpowiedziało, że używa adblocki, bo Internecie katalogów denerwują. 55 proc. zbyt powód blokowania reklam uznało za zasłanianie przez nich treści na stronie.

Randall Rothenberg przytoczył informacje z badań IAB po różnych krajach. Pokazują one to jak wygląda użycie w nich programów do odwiedzenia blokowania reklam:

  • W USA stopień używania adblocków wynosi od pięć do 45 proc., zależnie od metodologii, wydawcy a także rodzaju kontentu
  • W Wielkiej Brytanii 22 proc. dorosłych Brytyjczyków używa oprogramowania blokującego reklamy
  • We Francji 30 proc. internautów internetu używa adblockerów
  • W Hiszpanii 26 proc. internautów blokuje reklamy i ponad połowa używa adblockerów od mniej niż dwóch lata
  • W Niemczech wskaźnik wykorzystania adblocków wynosił 22 proc. w lipcu 2015 roku

Jak sytuacja wygląda w naszym kraju? Ostatnio agencja mediowa MEC podała, że rozwiązania blokujące wyświetlanie reklam w sieci zainstalowało 36 proc. polskich internautów.

Dla wydawców i reklamodawców najważniejsze jest jednak jak wiele reklam nie wyświetla się w serwisach internetowych, a nie ilu internautów jest na takich rozwikłań.

17, 5 proc. odsłon blokowanych w Polsce

Z badania przeprowadzonego poprzez Gemiusa wynika, że aplikacje blokujące odpowiadają za niewyświetlanie 17, 5 proc. odsłon reklamowych w polskich wortalach internetowych.  

- W poszczególnych serwisach było od czasu 16 do 20 proc. zablokowanych odsłon - mówi Radosław Gołąb, director advertising business development EMEA po firmie Gemius.

Analiza objęła witryny kilku dużych i średnich wydawców i była prowadzona od lata połowy zeszłego roku do marca tego roku.

Zdaniem Gemiusa, dzięki rozwiązaniom oferowanym przez firmę, wydawcy mogą „odzyskać” aż 30 proc. blokowanych odsłon.

Komentując korzystasz z sprzęt Facebooka. Publikowane komentarze będą prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Przepis i zasady obowiązujące w Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie na temat likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się wraz ze złożeniem PIT, może ustrzec się kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Wystarczy bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker usiłuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Stwórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Instytucji finansowej i kilkunastu pracowników. Idzie o aferę GetBack

Notowanie

coraz więcej nielegalnych imigrantów chce dostać się do UE  Informacje

Coraz więcej nielegalnych imigrantów chce dostać się do UE Informacje

Janis Warufakis w TVN24 Dwa razy: "Udają, że kryzys się skończył. Greckiego długu nie da się spłacić" Mazowsze zostało podzielone. Rząd liczy na dodatkowe środki z Unii Europejskiej Wydarzenia…...

Czytać
cyberprzestrzeń szansą dla gospodarki jak i również społeczeństwa  Tech

Cyberprzestrzeń szansą dla gospodarki jak i również społeczeństwa Tech

Cyberprzestrzeń to nie wyłącznie potencjalne zagrożenia, ale również szansa na rozwój ekonomiczny i społeczny – powiedziała w poniedziałek w Krakowie na otwarciu Europejskiego Forum internetowym Cyberbezpieczeństwa prezes Instytutu Kościuszki Izabela Albrycht.…...

Czytać